شتابدهنــــــــده، مجموعهای از خدمات مختلف و متنوع را به استارت آپ های نوپای دارای ایده های خوب ارائه میدهد، که همین مساله باعث رشد سریع استارت آپ ها میشود.
استفاده از شبکه ارتباطی وسیع
امروزه نقش ارتباطات در هر زمینه به خوبی برای همگان روشن شده است. فرض کنید شما ایدهای برای رفع یک مشکل در یک صنعت دارید! اگر به صاحبان آن صنایع مراجعه و کلی وقت و هزینه بابت معرفی ایده خود صرف کنید بهتر است، یا از کسی کمک بگیرید که به تمامی افراد فعال درآن صنعت دسترسی داشته و قبلا نیز با آنان همکاری کرده است!؟ پاسخ روشن است. شبکه ارتباطی وسیع در شتاب دهنده ها به صاحبان ایده و محصول کمک می کنند تا در شناسایی فرصت ها، مذاکرات و ارتباط با صاحبان صنایع و نیز از همه مهمتر بهره مندی از تجریبات و نظرات تعداد زیادی از افراد با تجربه در هر زمینه تخصصی، بصورت راحت تر و با صرف وقت و هزینه کمتری امور خود را پیش ببرند.
افزایش خلاقیت ها و تکمیل ایده ها
وقتی شما یک استارتآپ نوپا هستید، پس حتما یک ایده داشته اید! اما بارها اتفاق افتاده است که یک استارت آپ با یک ایده آغاز میشود و نهایتا پس از دوره زمانی مشخصی محصول و یا خدمتی به غیراز آنچه در ابتدا به آن فکر می کرده ارائه داده است! بله درست متوجه شده اید! با گذشت زمان جنبه های مختلف یک ایده برای کارآفرینان روشن می گردد و آنها سعی در تکمیل و اصلاح آن دارند. شتاب دهنده ها به دلیل داشتن منابع انسانی ماهر و باتجریه و تجمیع کارآفرینان در رشته های مختلف می توانند بازه دید ایدهپردازان اولیه را گسترش داده و آنان را با جنبههای مختلف از حوزه مورد نظر خود آشنا کرده و اینگونه زمینه خوبی برای تکمیل خلاقیت و گسترش ایده فراهم نمایند.
قدرت تحلیل بازار و برنامه ریزی
شبکه های وسیع ارتباطی شتاب دهنده ها و همچنین وجود افراد توانمند در آن باعث می گردد تا هر استارت آپ با حضور در یک مرکز شتاب دهنده بتواند بسیاری از مهارت های کسب و کار را یاد گرفته و در کنار مشاوران باتجربه بتواند بازار هدف خود، وضعیت رقیبان حاضر در آن و تمامی نقاط ضعف و قوت خود را مورد ارزیابی قرار داده و به اینترتیب استارت آپ بتواند برای رسیدن به هدف خود برنامه ریزی های لازم را انجام داده و بهترین گزینه را در هر زمان انتخاب نماید.
تمرین در مذاکره با خریداران و سرمایه گذران!
وقتی شما دارای یک ایده و حتی محصول خوب هستید، قطعا برای معرفی آن پا به بیرون از شرکت خود میگذارید، در جایی به دنبال مشتری و در جایی به دنبال سرمایه گذار جهت جذب منابع مالی هستید! اما آیا شما به قدر کافی در این مورد باتجربه و ماهر هستید!؟ پس شما باید بتوانید ویژگیهای منحصر به فرد محصول خود و همچنین آینده پررونق آن را به درستی و به شیوهای قانعکننده به سرمایه گذاران و خریدارن ذکر کنید!
همانطور که می دانید صاحبان استارتآپ ها علی رغم توان علمی و فنی و نوآوری بالا، در این زمینه از مهارت چندانی برخوردار نیستند و نمیتوانند افراد را به سرمایهگذاری بر روی استارت آپ خود و یا حتی خرید محصول خود متقاعد کنند.
اما از این بابت نیز جای نگرانی نیست! یکی از دیگر مزایای شتاب دهنده ها این است که به استارتآپ هایی که در آن حضور دارند، شیوه های صحیح تعامل و مذاکره با خریداران و سرمایهگذاران را آموزش میدهد.
اگر میخواهید دوره شتابدهی را تجربه کنید تنها تا ۱۵ اسفند فرصت باقی است تا در چرخه اول شتابدهنده اکسل اصفهان ثبت نام کنید ...
https://t.me/Axellisfahan
www.Axellisfahan.ir
- ۹۵/۱۲/۰۵